2025
Policy paper „Terrorism and Activism of the Baloch Ethnic Group“
KLAUBER, Richard a Filip SOMMERZákladní údaje
Originální název
Policy paper „Terrorism and Activism of the Baloch Ethnic Group“
Název česky
Policy paper „Terrorism and Activism of the Baloch Ethnic Group“
Autoři
KLAUBER, Richard (203 Česká republika, garant, domácí) a Filip SOMMER (203 Česká republika)
Vydání
Policy Paper vol. 5 no. 3. Praha, 10 s. 2025
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
CEVRO Univerzita
Klíčová slova česky
Írán; Pákistán; Balúčistán; Balúčové; konflikt
Klíčová slova anglicky
Iran; Pakistan; Balochistan; Balochis; conflict
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 3. 2. 2025 11:33, Mgr. Filip Sommer
V originále
The paper describes the efforts of the Baloch ethnic group to resist the Iranian and Pakistani governments to assert their rights and freedoms. Some members of the Baloch society choose the path of terrorist attacks on the civilian population and infrastructure of both countries. Others decide to protest and achieve their goals through political activism. The Baloch are also fighting for their livelihoods, as the living conditions of the Baloch are deplorable in both Iran and Pakistan. However, in contrast, the mineral wealth of Balochistan’s territory in both countries provides a lot of strategic resources. Even though Iranian Baloch and Pakistani Baloch are separated only by national borders, their cultures have differed significantly over the years. While among the Pakistani Baloch, women are at the forefront of society, the Iranian Baloch community, on the other hand, is very patriarchal and religious, as the society is ruled by clerics.
Česky
Práce popisuje usilí balúčského etnika, které vzdoruje íránské a pákistánské vládě, za účelem prosazení svých práv a svobod. Někteří zástupci bálúčské společnosti volí cestu teroristických útoků na civilní obyvatelstvo a infrastrukturu obou zmíněných zemí. Jiní volí protesty, a politický aktivismus. Balúčové bojují také o své živobytí, jelikož životní podmínky Balúčů jsou jak v Íránu, tak v Pákistánu velmi špatné. Jako kontrast tomu je ale nerostné bohatství území Balúčistánu v obou zemích, kde se nachází spoustu strategických surovin. I přes to, že íránské a pákistánské Balúče dělí pouze státní hranice, jejich kultury se během let výrazně odlišily. Zatímco mezi Pákistánskými Balúči se do čela společnosti dostávají ženy, íránská komunita Balúčů je naopak velmi patriarchální a nábožensky založená, jelikož této společnosti vládnou duchovní představitelé.