2024
A comprehensive analysis of the economic dynamics and challenges in the public sector: comparison of the material for teaching and the world journal's evidence
NEUGEBAUER, Jan a Iva HŘEBÍČKOVÁZákladní údaje
Originální název
A comprehensive analysis of the economic dynamics and challenges in the public sector: comparison of the material for teaching and the world journal's evidence
Název česky
Komplexní analýza ekonomické dynamiky a výzev ve veřejném sektoru: srovnání materiálů pro výuku a důkazů světových časopisů
Autoři
NEUGEBAUER, Jan a Iva HŘEBÍČKOVÁ
Vydání
Logos Polytechnikos, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2024, 1804-3682
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
CEVRO Univerzita
Klíčová slova česky
Ekonomika, Veřejný sektor, Učitelství materiál, Inovace, Česká republika, Srovnání
Klíčová slova anglicky
Economics, Public sector, Teaching material, Innovations, Czech Republic, Comparison
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 1. 2025 09:58, Mgr. Jan Neugebauer, Ph.D., MBA
Anotace
V originále
This study delves into the theoretical frameworks employed in teaching public economics to Czech students. By analyzing existing instructional materials, the research aims to bridge the gap between theoretical underpinnings and practical applications within the public sector. The investigation reveals a disparity between the emphasis on theoretical constructs and the incorporation of real-world economic challenges. A content analysis of textbooks and supplementary materials identified six distinct categories of economic theories. While these categories provide a foundational understanding, the study underscores the need for greater integration of case studies, policy analysis, and empirical research to enhance students' preparedness for public sector roles. Recommendations for curriculum development and pedagogical approaches are offered to foster a more comprehensive and applied learning experience.