J 2024

A comprehensive analysis of the economic dynamics and challenges in the public sector: comparison of the material for teaching and the world journal's evidence

NEUGEBAUER, Jan a Iva HŘEBÍČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

A comprehensive analysis of the economic dynamics and challenges in the public sector: comparison of the material for teaching and the world journal's evidence

Název česky

Komplexní analýza ekonomické dynamiky a výzev ve veřejném sektoru: srovnání materiálů pro výuku a důkazů světových časopisů

Autoři

NEUGEBAUER, Jan a Iva HŘEBÍČKOVÁ

Vydání

Logos Polytechnikos, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2024, 1804-3682

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

CEVRO Univerzita

Klíčová slova česky

Ekonomika, Veřejný sektor, Učitelství materiál, Inovace, Česká republika, Srovnání

Klíčová slova anglicky

Economics, Public sector, Teaching material, Innovations, Czech Republic, Comparison

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 1. 2025 09:58, Mgr. Jan Neugebauer, Ph.D., MBA

Anotace

V originále

This study delves into the theoretical frameworks employed in teaching public economics to Czech students. By analyzing existing instructional materials, the research aims to bridge the gap between theoretical underpinnings and practical applications within the public sector. The investigation reveals a disparity between the emphasis on theoretical constructs and the incorporation of real-world economic challenges. A content analysis of textbooks and supplementary materials identified six distinct categories of economic theories. While these categories provide a foundational understanding, the study underscores the need for greater integration of case studies, policy analysis, and empirical research to enhance students' preparedness for public sector roles. Recommendations for curriculum development and pedagogical approaches are offered to foster a more comprehensive and applied learning experience.